ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Od 1. září 2011 probíhal ve škole pojekt v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v oblasti podpory 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. Realizujeme klíčové aktivity I/2, III/2, III/3, V/3, které jsou zaměřené na další vzdělávání pedagogických pracovníků a na inovaci a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT vybavení školy.
V projektu se nám podařilo zrealizovat zvolené klíčové aktivity a splnit všechny výstupy.
Realizovali jsme klíčovou aktivitu I/3, III/2, V/3 a III/3.
Výstupem bylo celkem 180 ks DUMů (digitálních učebních materiálů) a 20 ks osvědčení o absolvování seminářů v rámci DVPP.
Průběžně jsme naplňovali cíl projektu - zkvalitnili jsme prostřednictvím absolvování vzdělávacích seminářů kompetence pedagogů ve výuce a při tvorbě digitálních vzdělávacích materiálů.
Semináře se týkaly tří oblastí:
1. Čtenářská a informační gramotnost (8 ks osvědčení)
2. Přírodní vědy (4 ks osvědčení)
3. Využití ICT ve výuce (8 ks osvědčení)
Tvorbou DUMů a jejich následným využitím jsme zefektivnili práci se žáky a zavedli nové metody do výuky, též byla podpořena činnost pedagogů poskytnutím nového ICT, vybavení pro tvorbu učebních materiálů a k výuce.
Motivačně na pedagogy zapůsobilo nové vybavení a seznámení s novými možnostmi tvorby DUMů. Atraktivita v některých předmětech se také zvýšila - hlavně v předmětech ZE, HV, EVVO, PS, ČT. Velmi oblíbená je činnost s DUMy u žáků ZŠS - rychlé střídání činností, spolupráce s pedagogem, aktivizace.
DUMy byly zaměřeny na vzdělávací oblasti:
1. Člověk a příroda
2. Člověk a společnost
3. Jazyk a jazyková komunikace
4. Matematika a její aplikace
5. Umění a kultura
Velmi jsme ocenili možnost volby předmětů z různých vzdělávacích oblastí a v malém kolektivu pedagogů jsme se na tvorbě mohli podílet aktivně všichni. Byly vytvořeny sady učebních materiálů v předmětech hudební výchova, environmentální výchova, zeměpis, dějepis, čtení, psaní, matematika, věcné učení.
Za další přednost projektu považujeme finanční podporu, která škole velmi pomohla. Negativem byla zvýšená časová náročnost - při tvorbě DUM a ověřování.
Informace o vytvořených digitálních učebních materiálech získáte na info@zmapjesenice.cz.